6/09/2010

La Setmana del Llibre i el QL

Divendres 10 al vespre comença la Setmana del Llibre en Català i un any més el QL hi col·labora.

Llegir-ne més
CaricaturesLa SuperpreguntaEl debat de la quinzenaFiresEl Blogspot dels QLSEtmana del Llibrequiosk adult Butlletí del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació
Segueix-nos a:
Twitter Facebook
FÒRUM

Llibre relacionat

+  Què llegeixes?
|-+  Comentar un llibre
| |-+  Novel·la
| | |-+  De la L a la Q
| | | |-+  Mecanoscrit del segon origen
« anterior següent »
Pàgines: [1] 2 3
PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI
Autor Tema: Mecanoscrit del segon origen  (Llegit 884 cops) rss
martaat
Adult
Novell
*

Missatges: 26

Veure Perfil WWW Correu
« el: 14 de Octubre de 2008, 15:39:43 »

Veig que el famós "Mecanoscrit..." ocupa el segon lloc de la llista en el rànking de llibres més votats pels quellegistes...

He d'admetre que m'ha sorprès, tot i que no hi estic gens en desacord.

Crec que aquesta novel·la és una de les millors de ciència ficció escrites a la nostra terra. Quan me la vaig llegir per primera vegada encara era a l'escola, i ja llavors em va deixar una sensació d'incertesa dins que ben poques novel·les del seu gènere han aconseguit fer-me sentir.

Què en penseu? Us va agradar?

Sé d'alguns lectors que diuen que la van trobar molt difícil de llegir i que s'els hi va fer pesada, però en general és un llibre que sol agradar bastant a tothom que li posa "la mà a sobre".

Ens llegim,

Marta
www.apuntesdelcamino.wordpress.com
En línia

Botika
Adult
Destre

Missatges: 656

Veure Perfil
« Resposta #1 el: 14 de Octubre de 2008, 16:08:33 »

Jo diria que és l'única lectura obligatòria de l'institu qeu em va agradar, tant com per haver-lo llegit 3 o 4 cops més, l'últim fa uns 3 anys. Tan senzill i tan genial, m'encanta.
En línia
Ester33
Adult
Novell
*

Missatges: 9

Veure Perfil
« Resposta #2 el: 14 de Octubre de 2008, 17:53:33 »

Un bon dia vaig agafar aquest llibre pensant que la seva lectura seria més aviat avorridota i em va sorprendre comprovar com m'enganxava l'odissea dels seus dos protagonistes.

La veritat es que em va agradar molt i la trobo francament recomanable
En línia
laveïnadelprimer
Adult
Gat vell

Missatges: 1204

"Un llibre és un artefacte dissenyat per fer esclatar la imaginació"

Veure Perfil Correu
« Resposta #3 el: 14 de Octubre de 2008, 20:01:58 »

Jo també la vaig llegir a l'escola i en guardo molt bon record. No fa massa temps 2 o 3 anys la vaig tornar a llegir i em va sorprendre perquè hi havia parts que no recordava gens ni mica, precisament les que els extraterrestres baixen a la terra.

Algú de vosaltres recorda que en van fer una radionovel·la?

Jo recordo que en el moment de l'emissió no podia escoltar-la, amb una cinta de cassette la grabava i despres l'escoltava, m'encantava !!!!
Buffff, millor tornem a posar els peus a terra.......

Ens llegim
En línia

Un dia sense riure és un dia perdut !
vallenca
Adult
Hàbil
**

Missatges: 356

perdre la paciencia és perdre la batalla

Veure Perfil
« Resposta #4 el: 14 de Octubre de 2008, 21:12:23 »

Em sembla que per aqui hi trobariem poca gent (dins d'una certa edat) que no l'hagi llegit.
També fa tants anys que m'agafen ganes de tornar-lo a llegir i això que és un dels llibres que no he oblidat gens ni mica.
Certament hi ha edats que segons quines lectures impacten.

Algú de vosaltres recorda que en van fer una radionovel·la?

Jo recordo que en el moment de l'emissió no podia escoltar-la, amb una cinta de cassette la grabava i despres l'escoltava, m'encantava !!!!
Buffff, millor tornem a posar els peus a terra.......

Ens llegim

Veïna ho recordo vagament... en quina emissora era ?

En línia
Màgia
Adult
Destre

Missatges: 713

Veure Perfil WWW
« Resposta #5 el: 14 de Octubre de 2008, 21:24:33 »

Jo també en guardo un bon record, més per l'impacte que em va causar que no pel fet que la lectura m'encisés.

Ara bé, és una molt bona novel·la i realment llegir-la a certes edats és recomanable perquè et fa assolir un grau de maduresa en la manera d'entendre-la i interpretar-ne el seu significat.

En línia

laveïnadelprimer
Adult
Gat vell

Missatges: 1204

"Un llibre és un artefacte dissenyat per fer esclatar la imaginació"

Veure Perfil Correu
« Resposta #6 el: 15 de Octubre de 2008, 06:37:11 »

Veïna ho recordo vagament... en quina emissora era ?

Uffffffffffffffffffff, això si que no ho recordo  Avergonyit

Era en català i pels anys que fa, no podia ser Catalunya Radio (+ de 25 anys) o sí........

No ho se  Plorar

Ens llegim
En línia

Un dia sense riure és un dia perdut !
Ester33
Adult
Novell
*

Veure Perfil
« Resposta #7 el: 15 de Octubre de 2008, 11:16:13 »

Jo la radionovel·la no la vaig sentir, però recordo que a TV3 van fer una sèrie. La donaven diumenge a la nit i, com tota la família havia llegit el llibre, la vam seguir fins el final
En línia
viu i llegeix
Adult
Gat vell

Missatges: 1447

Somriu, que si llegeixes és que ets viu

Veure Perfil WWW Correu
« Resposta #8 el: 16 de Octubre de 2008, 15:35:56 »

Me la va regalar el meu germà quan jo tenia 13 anys(en fa 30)i em va fascinar, va ser el meu primer Pedrolo.

Em sorpren ( favorablement)que encara sigui lectura obligatoria a les escoles. El meu fill l'ha de llegir aquest any, i em sembla que aprofitaré per rellegir-lo.

Recordo la novel·la per la radio, no la vaig seguir tota. Podria ser que fos a radio 4?

La serie de la tele no la vaig mirar, no suporto veure pelis de novel·les que m'han agradat molt
En línia

Ester33
Adult
Novell
*

Veure Perfil
« Resposta #9 el: 16 de Octubre de 2008, 17:31:47 »

Normalment tampoc m'agraden les versions de cinema o TV d'un llibre, però aquesta sèrie la vaig veure quan era bastant petita i no havia llegit el llibre
En línia
xinxolaina
Adult
Novell
*

Missatges: 51

No hi ha camins per la pau, la pau és el camí. Mahatma Gandhi

Veure Perfil
« Resposta #10 el: 17 de Octubre de 2008, 10:34:28 »

Jo també la vaig llegir a l'escola, devia ser el primer llibre "d'adults" que vaig llegir i em va impactar moltíssim. Fa uns anys la vaig tornar a llegir i realment em va tornar a sorprendre, lleguatge planer i fàcil, però alhora una prosa perfecta i intel·ligent.
En línia
Cigronet
Adult
Novell
*

Missatges: 6

Veure Perfil
« Resposta #11 el: 31 de Octubre de 2008, 15:12:46 »

A mi a l'escola no me'l van fer llegir però ho vaig fer per voluntat i em va encantar, i ara fa uns anys, la vaig tornar a llegir i la trobo fantàstica. Tinc a una de les meves nebodes cremada de tantes vegades que l'he dit que el llegeixi, però sempre em diu... ja ho faré tieta!! doncs bé, a ella si que li ha tocat llegir-lo per l'escola i espero que li agradi i el pugui disfrutar encara que s'ho prengui com uns deures.
En línia
baldufa
Adult
Gat vell

Missatges: 1348

Veure Perfil Correu
« Resposta #12 el: 31 de Octubre de 2008, 18:40:13 »

Llegit a l'adolescencia i rellegit d'adulta: és una novel·la indispensable de la nostra literatura. Trobo fantàstic que encara sigui lectura obligatòria a l'escola!
En línia
Infant orat
Adult
Novell
*

Missatges: 32

Veure Perfil
« Resposta #13 el: 01 de Novembre de 2008, 10:02:36 »

la veritat és que amb aquesta novel·la es gaudeix molt de la lectura, no es fa gens pesada i tant la trama com la tècnica narrativa enganxen des del primer moment. Una altra obra de Pedrolo que està molt bé és Joc brut. Si no l'heu llegida vos la recoman.
En línia
Txebixev
Adult
Novell
*

Missatges: 24

Veure Perfil Correu
« Resposta #14 el: 12 de Novembre de 2008, 15:41:45 »

Vaig llegir aquest llibre (igual que bastants altres del Pedrolo) quan feia secundària, fa un grapat d'anys, i em va impactar força. La idea en si, evidentment, no és nova en la ciència ficció (per exemple hi ha un relat de Jules Verne on desapareix gairebé tota la humanitat i han de recomençar), però tant la trama com el llenguatge de Pedrolo estan molt bé... O potser hauria de dir "estaven", i rellegir el llibre per veure quina impressió em faria ara, al s XXI i amb ulls d'adult ... potser em desil·lusionaria?
En línia
Pàgines: [1] 2 3
PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

« anterior següent »
Anar a:  

©2010 Generalitat de Catalunya. Tots els drets reservats.